تسلط بر هنر "نه" گفتن: یک مهارت کلیدی برای موفقیت در محل کار
تسلط بر هنر "نه" گفتن: یک مهارت کلیدی برای موفقیت در محل زندگی
در دنیای پر سرعت و همیشه در حال تحول محیط کار مدرن، توانایی نه گفتن به طور موثر مهارتی است که می تواند سفر حرفه ای شما را شکست دهد یا شکست دهد. اگرچه ممکن است مخالف به نظر برسد، نه گفتن در واقع می تواند ابزار قدرتمندی برای رشد شغلی و پیشرفت شخصی باشد. یادگیری نه گفتن به شیوهای که محترمانه، قاطعانه و سازنده باشد میتواند به شما در مدیریت حجم کاری، محافظت از مرزهایتان و ایجاد روابط حرفهای قویتر کمک کند. در این مقاله، اهمیت نه گفتن را در محل کار بررسی میکنم و راهکارهای عملی برای انجام این کار با ظرافت ارائه میدهم.
.
پر از ایدههای جدید و هیجان انگیز
حرکت سریع از یک ایده به ایده دیگر و از دست دادن مسیر آنچه میخواهید درباره آن فکر کنید یا توضیح دهید.
صداهایی میشنوید که دیگران نمیشنوند.
پرانرژی و فعالتر از همیشه میشوید.
نمیتوانید بخوابید یا تمایلی به خوابیدن ندارید.
ممکن است علاقه بیشتری به رابطه جنسی پیدا کنید.
این بیماری، قبلا با عنوان «بیماری شیدایی-افسردگی» شناخته میشد. همان طور که از عنوان آن پیداست، در صورت ابتلا به این اختلال به نوسانات خلقی شدید دچار میشوید. این نوسانات معمولا چند هفته یا چند ماه ادامه مییابند و بسیار فراتر از فراز و نشیبهای احساسی است که بیشتر ما تجربه می کنیم. این نوسانات خلقی عبارتند از:1
دوره حضیض یا «افسردگی»- شما به شدت احساس غم، افسردگی و حتی ناامیدی میکنید.
دوره اوج یا «شیدایی»- شما به شدت احساس شادی، سرخوشی و نشاط میکنید و بیش از حد فعال میشوید. ممکن است در مورد خودتان و تواناییهایتان ایدههای بسیار بزرگ و هذیانی ایجاد کنید.
هیپومانیک- خلق و خوی شما بالاست، اما نه به شدت وضعیت شیدایی
ترکیبی- شما ترکیبی از شیدایی (مانیا) و افسردگی دارید – مثلا احساس افسردگی شدید دارید، اما بیقراری و بیشفعالی شیدایی را نیز دارید.